23 Şubat 2012 Perşembe

Kısa Bir Giriş

Burada siyaset felsefesi / teorisi üzerine yazmaya karar verdim. Bunun temel nedeni aslında basit: gerçek hayatta (öğrenci olarak) yaptığım ve ilgi duyduğum şey bu. Ama şimdiden söyleyeyim, çok şey beklemeyin. Zira henüz ne akademisyenlik ne de ders verme tecrübem var. Yine de bakarsın birinin işine yarar ya da hoşuna gider diye, daha çok da "kendime notlar" olarak bulunsun, ileride kendimle dalga geçerim diye böyle bir işe kalkıştım.
Yapmayı planladığım şeyi daha ayrıntılı anlatmak gerekirse, amacım bir nevi siyasi düşünce tarihi dersi gibi, Antik Yunan'dan başlayıp günümüze kadar belli başlı düşünürlerin siyasi düşünceye katkılarını özet geçmek. Bunu hangi derinlikte yapacağımı ben de şu an pek bilmiyorum. Ama konu ile ilgili hiçbir şey bilmeyen birisinin takip edebileceği seviyede tutmaya çalışacağım. Zaten bahsettiğim gibi, ötesi muhtemelen beni de aşar. Sokrates'in 2500 yıllık "bildiğim tek şey hiçbir şey bilmediğimdir" geyiğine bağlamadan kısa kessem iyi olacak. Onu zaten bir sonraki yazıda Sokrates'in kendisi yapacak. Hele bir başlayalım, belki sonunda hayatın anlamını falan buluruz.

Hiç yorum yok: